Sporting

Beneficiile practicării yoga în aer liber – Yoga by the Lake

Reading Time: 4 minutes

You cannot control anything except your thoughts. With yoga, you do not control yourself but you harmonize with nature. ( Debasish Mridha)

Știți deja că sunt pasionată de yoga. Deși nu am scris foarte mult pe acestă temă, în afară de articolul în care am dat câteva sfaturi celor ce vor să participe la prima ședință de yoga, merg constant la astfel de clase, iar asta se poate observa ușor pe contul meu de pe instagram unde postez destul de des în legătură cu asta.

Lucrul care îmi place cel mai mult la yoga este acela că după practică mă simt plină de energie, comparativ cu o oră de cardio, în care mă simt lipsită de energie. De asemenea, rezonez mult cu filosofia hindusă, din care yoga face parte ca școală tradițională.

De curând am descoperit plăcerea practicării yoga în aer liber și asta datorită lui Jani, care organizează în unele weekenduri clase de yoga în aer liber.

Jani Costache este instructor yoga cu o experiență de 10 ani, lucru care se poate observa cu ușurință urmărind-o la clase, fără să fie nevoie să fii expert în domeniu. Este printre puținii instructori cu care eu rezonez atât de bine și asta datorită componentei spirituale care există în fiecare clasă de a ei. Simt cum lucrez nu numai cu corpul, ci și cu mintea, direcționând energia acolo unde trebuie. După fiecare oră de a ei plec cu mintea limpede, cu o stare de pace și recunoștiință.

Jani Costache, instructor yoga
Sursa foto: Jani Costache

Yoga by the lake este pe lângă un concept genial, un cadou către fiecare persoană deschisă spre această experiență și asta datorită faptului că nu există taxă de participare. Dacă simți poți face o donație, însă nu este obligatoriu. Tot ce trebuie să faci este să îți dorești să vii și să îți aduci salteaua cu tine. Evenimentul are loc de obicei în zilele cu vreme bună pe pontonul restaurantului La Gondola de pe malul lacului Herăstrău și este anunțat cu ceva timp înainte pe facebook. Pentru a fi la curent, te invit să o urmărești pe Jani dând click AICI.

Eu am simțit o diferență enormă între a executa asanele(posturile) în natură față de sala de fitness. Soarele care îți mângâie chipul, vântul care adie ușor, păsările care cântă… de neprețuit.

Pe lângă aceste lucruri, există reale beneficii care te pot convinge cu ușurință să îți iei salteaua și să te îndrepți către parc:

1.O oxigenare mai bună

yoga în aer liber
Sursa foto: Viorel Gabriel Titu

Practicarea asanelor în aer liber duce la o oxigenare a tuturor organelor, în special a plămânilor, creierului, mușchilor. Datorită acestui lucru, se îmbunătățesc concentrarea, calitatea somnului, dar și digestia.

2.Poți practica salutul soarelui… chiar sub razele acestuia!

yoga în aer liber
Sursa foto: Viorel Gabriel Titu

Surya Namaskar, cunoscut și sub numele de Salutul Soarelui, este o succesiune de 12 asane, dedicată Soarelui, față de care yoghinul iși exprimă recunoștința. Soarele este sursa de energie și căldură a Pământului, iar fară acesta nu ar exista viața, așadar trebuie să îi mulțumim pentru tot ceea ce suntem și avem. Și ce poate fi mai minunat decât să faci asta personal?

3.Reduci stresul, anxietatea, depresia

yoga în aer liber
Sursa foto: Viorel Gabriel Titu

Dacă ai un stil de viață sedentar și stresant, practica yoga în aer liber te poate ajuta. E o modalitate perfectă pentru a te elibera de tensiuni și gânduri inutile. În plus, un studiu a arătat că practicarea unei forme de mișcare outdoor duce la creșterea stimei de sine, luptând astfel cu stările depresive.

4.Crește nivelul de vitamina D

yoga în aer liber
Sursa foto: Viorel Gabriel Titu

Atunci când alegi să faci mișcare în aer liber te bucuri și de expunere la soare, lucru care îți stimulează organismul să producă peste 80% din vitamina D. Aceasta are rol esențial în prevenirea oboselii, a depresiei și în protecția sistemului cardiovascular.

Ideal ar fi ca aceste ședințe să aibă loc dimineața, când radiațiile UV nu sunt foarte puternice sau să se folosească factor de protecție dacă expunerea este îndelungată. Deși este un subiect foarte controversat în acest moment, este indicat totuși să folosim creme de protecție solară – am scris un articol pe această temă în care vă explic la ce să fiți atenți atunci când alegeți un astfel de produs.

5.Cresc șansele de a face mișcare constant

Un studiu a scos la iveală faptul că persoanele care aleg să practice yoga în aer liber sunt mai consecvente – starea de bine pe care ai după o astfel de sesiune te face să îți dorești să repeți activitatea la scurt timp.

yoga în aer liber
Sursa foto: Viorel Gabriel Titu

Eu cred că motivele prezentate sunt suficiente astfel încât să te convingă să îți iei salteaua cu tine la următorul eveniment sau, de ce nu, să mergi să practici de unul singur. Deși îți spun, energia grupului este ceva… speechless!