Eating

O regulă esenţială în alimentaţie – Ascultă-ți corpul

Reading Time: 3 minutes

Cu toții ne îngrijim de corpul nostru și ne dorim întâi de toate să fim sănătoşi și facem tot ce ştim si putem în sensul acesta. Cu atâtea sfaturi care de multe ori se contrazic însă, e destul de greu să decizi ce e mai bine pentru tine. Dacă astăzi se spune că este recomandat să bei un pahar de vin roșu în fiecare seară, mâine afli că ar trebui să îl bei cam o dată la 2 zile, pentru a nu depaşi limita recomandată de 14 unităţi de alcool săptamânal. Nu există teorie fară contra-teorie. Chiar şi experții în nutriție au păreri contradictorii. 

De aceea, cel mai indicat este să descoperi cum funcționezi tu.

ASCULTĂ-ŢI CORPUL.

Nu începe un regim alimentar strict doar pentru ca ai citit că așa este bine pentru organism, dacă nu simți să faci asta. Mintea ta va acumula frustrări și asta îți va face mai mult rău decât orice beneficii fizice ai putea avea datorită unei diete sănatoase.

Nu mai este o surpriză că în organe se acumulează endotoxinele rezultate în urma grijilor, frustrarilor, gândurilor negative, lipsa iubirii de sine. Nu uita că boala reprezintă întotdeauna o incapacitate de a accepta și schimba tensiunile din interior

Ascultă-ți corpul.
Sursa foto:Pinterest

Iată 5 sfaturi de la Lise Borbeau, Fondatoarea centrului ASCULTĂ-ŢI CORPUL în  1982, care a devenit astazi cel mai mare centru de acest fel din Quebec:

1.Uită de cele 3 mese pe zi

Mănâncă atunci când simți cu adevărat că îți este foame. Corpul tău știe foarte bine când are cu adevărat nevoie de mâncare. Poate rãmâne săptămâni întregi fără hrană si tu să nu te îmbolnãvesti. Unele persoane iau o singurã masã pe zi. Altele nu au nevoie de micul dejun. Alții preferă să ia micul dejun si prânzul, fără să se mai preocupe de cină. Alții au nevoie de 5 mese pe zi sau preferă să ronțăie câte puțin atunci când se manifestă foamea. Tie îți revine sarcina de a descoperi modul de alimentație care îți convine. Fiecare om este unic.

Ce e bine pentru unul nu este neapărat bine pentru altul.

2.Dă-i corpului cele 6 elemente esențiale

Acestea sunt: apa, proteine, vitamine, glucide (zahăr si hidrați de carbon), lipide (grăsimi esențiale) şi minerale. De fiecare datã când unul sau mai multe din aceste elemente este deficitar, corpul trimite un mesaj către creier. Atunci acesta îți dă dorința de a mânca ceva care corespunde elementelor care lipsesc. 

3.Renunță la regimurile alimentare

O persoană care ține regim îi dicteazã trupului ce să mănânce si când să o facă. Aceasta actionează împotriva legilor naturii. Urmând un regim, îi transmiti corpului un mesaj de genul: „Începând de astăzi, eu hotărăsc ceea ce ai nevoie, la ora convenită si cu frecvența hotărâtă.” E mult mai simplu sã ai încredere în acest bun prieten al tãu!

4.Renunță, pe cât posibil, la “otrăvuri”.

Alcoolul, zahărul alb (si tot ce e rafinat, ca făina albă, orezul alb, pâinea albă), cafeina, sarea, tutunul, grăsimile neesențiale trebuiesc eliminate. De asemenea, toate produsele chimice, ca medicamentele si substanțele folosite pentru conservarea sau colorarea alimentelor ar fi bine să fie și ele evitate. Acestea sunt elemente pe care corpul nu le recunoaște printre elementele nutritive de care are nevoie. Ele scot afară energia din corp în loc sã o producă.

5.Dacă te hotărăști să faci o schimbare, așteaptă o săptămână înainte de a acționa. Observă tot ce mănânci si bei în acest timp

Întrebă-te în fiecare zi, înainte de a mânca, dacă ți-e într-adevăr foame si dacã mãnânci ceea ce ai nevoie. La sfârsitul zilei, noteazã totul, menționând dacă ai acționat din foame, emoție, obisnuință sau poftă. Nu trebuie să-ți impui un regim, e de-ajuns să observi. Acesta îți va permite să vezi ce anume îți domină viata, cu care parte din tine trebuie să lucrezi mai mult. Este un mijloc de a te cunoaște mai bine.

Îţi recomand să citeşti cartea integral, găseşti mult mai multe teme decât cele abordate de mine în acest articol, îţi va da niște direcții în toate celelalte aspecte ale vieții. Daca vrei să o citeşti în format digital, o găseşti aici.

Îi mulțumesc pe această cale prietenei mele Bianca de la care am aflat de această carte. Bianca este Nutritionist Holistic, Happiness Expert, Life Coach și Trainer. O găsiți aici sau aici.

Don’t forget to listen to your body!

Citește și: COMBINAREA CORECTĂ A ALIMENTELOR – TOT CE TREBUIE SĂ ŞTII