Sporting

5 principii sănătoase pe care le-am învăţat cu ajutorul sportului

Reading Time: 4 minutes

E aproape imposibil să nu recunoaștem importanța sportului în viețile noastre. Radio, tv, presă: toate ne amintesc de cele 30 de minute de mişcare recomandate zilnic.

Deşi 30 de minute reprezintă doar 2% dintr-o zi, să gasim acest timp ni se pare de cele mai multe ori imposibil. Şi e de înţeles, având în vedere că aşa cum am scris în acest articol, viaţa noastră se desfăşoară într-un ritm alert. Între serviciu, casă şi familie, rareori mai rămâne timp şi pentru sport. Şi dacă rămâne, cu siguranţă este un prieten cu care ar trebui să ne vedem şi tot amânăm sau mai apar nişte cumpărături de făcut.

În timp ce noi, românii, avem tendinţa de a asocia instant practicarea sportului cu mersul la sală, celelalte popoare au învăţat să se distreze în timp ce practică sport.

Prin urmare, aceştia au un hobby – tenis, handbal, mersul cu bicicleta, urcatul pe munte… Făcând asta din pură pasiune, drive-ul nu lipseşte niciodată, aşadar sportul face parte constant din viaţa lor, fără a fi un lucru propus în mod direct. Cred că ar trebui să ne inspirăm de la ei şi să facem din sport o pasiune.

Pe de altă parte, obiectivul de a face mişcare zilnic poate fi atins şi altfel. Eu, de exemplu fac asta doar mergând pe jos. Evit să apelez întotdeauna la mașină și aleg să fac multe din drumurile scurte la pas. Sunt convinsă că fiecare dintre noi poate găsi distanţe rezonabile pe care să aleagă să le parcurgă astfel.

importanta sportului
Sursă foto: Unsplash

Deşi nu am fost prietenă cu sportul dintotdeauna, aşa cum povesteam şi aici, s-a întâmplat să descopăr că alergatul este pentru mine, în sensul în care îmi face plăcere să alerg. Nu alerg nici ca să slăbesc, nici ca să mă menţin la o anumită greutate, ci doar pentru că îmi place. Nu pot să neg însă că mă bucur să vad rezultatele, printre care şi picioare tonifiate.

După ce descoperi lumea minunată a sportului şi foarte mulţi oameni pasionaţi, precum şi vibe-ul lor bun, vine absolut firesc dorinţa de a încerca şi alte sporturi. Prin urmare, sunt mai mult decat fericită să particip şi la clase de cycling, body pump, trx, pilates. Despre iubirea mea pentru yoga v-am menţionat deja aici, însă nu o includ la sport, mi se pare prea puţin spus pentru ceea ce este ea de fapt.

De când sportul face constant parte din viaţa mea, am descoperit şi felul în care mi-a schimbat viaţa, nu numai condiţia fizică.

Iată 5 lucruri care mi-au schimbat în bine rutina zilnică:

1.Am învăţat să îmi planific timpul mai bine

Sunt zile în care, pentru a reuşi să bifez şi sportul, sub orice formă ar fi el, trebuie fie să renunţ la alte activităţi fie să îmi organizez foarte bine timpul. Dacă sâmbăta sau duminica sunt fericită că mai am timp şi de saună după mişcare, în timpul săptămânii sunt de cele mai multe ori pe fugă, prin urmare intervine nevoia pentru o excelentă planificare.

2.Am învăţat să fiu perseverentă

Nu pentru că aş avea un obiectiv, în afară poate de a fi pregătită pentru următorul cross, ci pentru că nu îmi place ideea de a coborî standardele. Mi-am propus, de exemplu, să alerg de 2-3 ori pe săptămână, iar dacă nu reuşesc, simt că nu mi-am ţinut promisiunea faţă de mine. Bineînţeles că sunt rezonabilă şi nu îmi forţez limitele – sunt şi săptămâni în care am alergat doar o dată din pricina unei răceli de exemplu, însă am avut grijă îmi iau revanşa faţă de mine săptămana ce vine.

3.Am desfiinţat “laundry day”

Sâmbăta era de obicei acea zi destinată sortării, spălării şi întinderii hainelor, activitate care nu îmi place deloc şi care îmi ocupa jumătate de zi. De când după fiecare antrenament se impune spălarea hainelor în care acesta s-a realizat, această problemă a dispărut. Pun în maşina de spălat şi hainele din coş care se potrivesc din punct de vedere al culorii sau materialului, le întind rapid înainte de a fugi la muncă and that’s it! Spăl la fel de mult, însă mai des, prin urmare nu mai simt atât de mult timpul petrecut cu această activitate casnică.

4.Am învăţat să ma hidratez

Hidratarea corectă şi suficientă nu a fost niciodată punctul meu forte. Cei 2 litri de apă recomandaţi zilnic (sau 40 ml/kilocorp/zi) erau pentru mine un ideal de neatins. Pe pista de alergare sau în sala de fitness, lucrurile se schimbă. Corpul îţi cere mai multă apă în timpul antrenamentelor, iar la mine, acest obicei s-a extins şi în afara lor. Astfel, mă trezesc dintr-o dată că mă ridic de pe scaun să îmi iau un pahar de apă, lucru pe care înainte nu îl făceam niciodată.

5.Am învăţat să îmi depăşesc limitele

Nu puţine au fost momentele în care am zis “Gata, nu mai pot!” Orice persoană care practică sport trece prin asta. Însă aceeiaşi persoană descoperă că după ce trece de acel prag, mai poate încă atât. Lucrul acesta mă ajută şi în viaţa de zi cu zi. Astfel, atunci când îmi trece prin cap că nu mai pot face ceva, îmi reamintesc că “Mai pot puţin”.

Iar puţin devine mai mult 🙂